Artxibategia

​​

Artxibatzearen Historia

Artxibategia 1850eko ekainaren 25eko Errege Agindu bidez sortu zen, Ogasun Ministerioaren artxibategi orokor bat osatzeko helburuarekin (Espainiako Legegintza Bilduma, 352. Orr.), bertan jasota uzteko Departamentuko zerbitzu zentralek, Ogasun Publikoaren berrantolaketaren esparruan, sortutako dokumentazio guztia. Harez geroztik, “Real Casa Aduana y Oficinas de Rentas Generales” eraikinean egon da, Madrileko Alcalá kalean, Ogasun Ministerioaren egoitza tradizionala.

Gerra Zibilean zehar (1936-1939) XIX. mendeko eta XX. mendeko lehen hereneko dokumentu funtsaren zati handi bat suntsitu zen. 1944. urtetik aurrera hasi zen Artxibategiaren berreskurapen eta antolaketa garaia. 1960ko hamarkadan hasi zen funts historiko gisa ezagutzen zenetik Artxibategi Historiko Nazionalerako eta, aurrerago, Administrazioko Artxibategi Orokorrerako transferentzia.

Gaur egun, Artxibategi Zentralak dokumentuz osatutako 39 kilometro lineal baino gehiago kudeatzen ditu, hau da, 278.000 kaxa normalizatu inguru eta 14.000 artxibategi liburutik gora. Multzo oso hau ezinbesteko informazio iturria da Ogasun Publikoaren bilakaera aztertzeko, XX. mendeko bigarren erditik hasita eta gaur egunera arte

.

Zerbitzuak

Ministerioko atariaren eta Egoitza Elektronikoaren bitartez honako zerbitzuak daude eskuragarri:

Artxibategi Zentralak honako zerbitzuak eskaintzen dizkie Ministerioko unitate eta bulego artxibategiei:

  • Aholkularitza teknikoa dokumentuen kontserbazio eta tratamendu zuzena bermatzeko.
  • Dokumentu transferentzien kudeaketa.
  • Espedienteen mailegu administratiboa bulego ekoizleei.
  • Dokumentuen ezabatze baimenduen izapidetzea.
  • Ezabatze edo kontserbazio irizpen eskaerak Dokumentu Administratiboen Batzorde Kalifikatzaile Gorenari helarazteko dokumentuen balorazio prozesuak.
  • Dokumentuekin, espedienteekin eta artxibategi elektronikoekin lotutako administrazio elektronikoaren alorreko aholkularitza.

Herritarrei eskainitako zerbitzuak hauek dira:

  • Dokumentu funtsen inguruko informazioa.
  • Dokumentuen bilaketa eta kontsulta.
  • Dokumentuen erreprodukzioa.
  • Dokumentuen ziurtagiri eta kopia ziurtatuen jaulkipena.

Artxibategiaren harremanetarako datuak

Helbidea: c/ Alcalá, 9 - Planta Baja. 28071-Madrid

Telefono-zenbakia: 91 595 5796

Helbide elektronikoa: archivo.general@hacienda.gob.es

Arreta orduak: 9:00etatik 14:30etara astelehenetik ostiralera

Nola iritsi:

Metroa: Sol (1, 2 eta 3 lineak)

Trenak: aldiriko trenak, Sol geltokia

Autobusak: 3, 5, 15, 51, 150 lineak

Bilatzaileaz

Generic bilaketa Ogasun eta Funtzio Publikoko Ministerioak forma

Banners Destacados

Ogasun eta Funtzio Publikoko Ministerioaren informazio garrantzitsua estekak

Egoitza Elektronikoa (Abre nueva ventana)Datu ekonomiko finantzarioak bankua (Abre nueva ventana)Informazio zerbitzuaGardentasunaren atariaParte-hartze publikoa arautze-proiektuetan