Ministerio de Facenda PORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA

Buscador de Contenidos

Quén somos

O mercado de tabacos en España

Na actualidade o Mercado de Tabacos en España combina a fabricación, importación e distribución por xunto de labores do tabaco (actividade almacenista) de modo liberalizado coa distribución comerciante polo miúdo articulada a través de réxime de monopolio, cuxa titularidade corresponde ao Estado, no territorio peninsular e Illes Balears (quedando exceptuadas as Illas Canarias).

O Comisionado para o Mercado de Tabacos, adscrito como organismo autónomo á Subsecretaría do Ministerio de Facenda, é o organismo público responsable de exercer as competencias que corresponden ao Estado.

A normativa reguladora do Mercado de Tabacos está conformada pola Lei 13/1998, de 4 de maio, de Ordenación do mercado de tabacos e Normativa TributariaAbre en nova ventá e polo Real Decreto 1199/1999, de 9 de xullo, de desenvolvemento da Lei de Ordenación do mercado de tabacos e Estatuto Concesional da Rede de Expendedurías de Tabaco e TimbreAbre en nova ventá, que establece o réxime xurídico do comercio polo miúdo de labores de tabaco e configura aos expendedores de tabaco e timbre como concesionarios do Estado e dispón o seu estatuto concesional, no cal se recollen os dereitos e obrigacións dos mesmos e as normas básicas para a obtención dunha concesión administrativa.

Funcións do Comisionado para o Mercado de Tabacos

  • Actuar como órgano de interlocución e relación cos distintos operadores do mercado de tabacos, xa foren fabricantes, importadores, almacenistas, expendedurías de tabaco e timbre ou puntos autorizados para a venda con recarga, e coas organizacións que lles representen.
  • Vixiar para que os diversos operadores, incluídos os comerciantes polo miúdo, no mercado de tabacos actúen no marco que respectivamente lles corresponde segundo a lexislación vixente, exercendo a tal fin as facultades de inspección que sexan precisas.
  • Vixiar a calidade dos produtos ofertados, dos utilizados na súa elaboración e dos aditivos ou sustancias incorporados, sen prexuízo do respecto ao segredo da produción industrial. Igualmente, corresponderá ao Comisionado a comprobación do contido e orzamentos das actividades promocionais e publicitarias.
  • Emitir informes sobre o cumprimento dos requisitos previstos na Lei para o establecemento de novos fabricantes, importadores ou almacenistas; así como para o outorgamento e revogación de expendedurías de tabaco e timbre.
  • Autorizar o establecemento, en lugares distintos de expendedurías, de puntos de venda ao público con recarga. a tenor do establecido no artigo 4, apartado cinco, da Lei 13/1998, de 4 de maio.
  • Exercer a actividade de mantemento da Rede de Expendedurías de Tabaco e Timbre en materia de cambios e modificacións de emprazamento, licenciamiento de almacéns e outras actuacións conexas que sexan encomendadas ao Comisionado por vía regulamentaria.
  • Vixiar a efectiva aplicación dos criterios sanitarios sobre publicidade, consumo e calidade do tabaco, en colaboración coas demais Administracións públicas competentes salvo no que sexa competencia exclusiva de tales Administracións.
  • Desarrollar las funciones a que se refiere el artículo 6, apartado dos, de la Ley 13/1998, de 4 de mayo, y su desarrollo reglamentario, en materia de campañas y planes de publicidad...
  • Almacenar e custodiar os labores de tabaco aprehendidas ou comisadas en procedementos de contrabando e proceder á súa destrución.
  • Exercer as funcións de arbitraxe nos conflitos entre operadores que as partes lle encomenden, en canto non correspondan a outro órgano da Administración.
  • Remitir as denuncias que, no seu caso, preséntense por presunta violación dos principios e das regras de libre competencia no mercado de tabacos aos órganos competentes para a súa tramitación e resolución.
  • Exercer a potestade sancionadora nos termos previstos na Lei 13/1998, de 4 de maio, e os seus regulamentos de desenvolvemento.
  • Elaborar estatísticas, preparar informes e formular propostas en materias do ámbito das súas competencias.
  • Xestionar os recursos adscritos ao Comisionado. a que se refiren os artigos 13 e 15 do presente Estatuto.
  • Exercer as competencias públicas relativas á distribución física a través das expendedurías do timbre do Estado e signos de franqueo. Tales competencias estenderanse, no seu caso, ás relativas á distribución a través da entidade ou entidades ás que se refire o apartado uno da disposición adicional sexta da Lei 13/1998, de 4 de maio.
  • Calquera outra que se lle atribúa legal ou reglamentariamente por non estar encomendada a outro órgano das Administracións públicas.

Estrutura e organigrama

Gráfico con Organigrama do ComisionadoAbre en nova ventá (PDF, aprox. 412 Kb)

  • Presidente: Luis Gavira Caballero
  • Vicepresidente: vacante
  • Área de Coordinación Xurídica e Regulación do Mercado: Borja García Ramos
  • Área de Coordinación, Seguimento e Xestión do Mercado: Carmen Maceiras García
  • Área de Coordinación do Inspección del Mercado: Manuel Cuevas Sedano
  • Área de Coordinación de Tecnoloxías da Información e das Comunicacións: Rafael Santos García
  • Área de Coordinación Económica-Financeira, de Recursos Humanos e Servizos Xerais: Carmen Rodríguez Baladrón
  • Intervención Delegada: José Manuel Tuda Flores

Comité Consultivo

Asiste e asesora ao Comisionado para o Mercado de Tabacos. No mesmo atópanse representados os operadores de cada unha das fases do proceso de produción e distribución de elaborados do tabaco, os consumidores e as Administracións aduaneira, tributaria, comercial, agroalimentaria e sanitaria na forma que determine o Estatuto do Comisionado.

Sus funciones se detallan en el artículo 5. Siete de la Ley 13/1998, de 4 de mayo, de Ordenación del Mercado de Tabacos y Normativa Tributaria; y los artículos 8 a 10 del Real Decreto 2668/1998, de 11 de diciembre, por el que se aprueba el Estatuto del Organismo autónomo Comisionado para el Mercado de Tabacos.

Banners destacados

Enlaces a información importante do Ministerio de Facenda e Función Pública

Sede Electrónica (Abre en nova ventá)Banco de datos económico financeiros (Abre en nova ventá)Goberno AbertoLogotipo do Portal da Transparencia (Abre en nova ventá)Participación pública en proxectos normativos

Ministerio de Facenda e Función Pública