Ministeri d'Hisenda PORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA

Buscador de Contenidos

Procedimients Administratius

Dades generals

Denominació

Comprovació censal - Gestió i control del Registre de Devolució Mensual

Tipus de procediment/servei
Tributària
Matèria
Imposts
Codi SIA
997799
Descripció

Les actuacions de comprovació censal tenen per objecte la comprovació de la veracitat de les dades comunicades pels obligats tributaris en les seves declaracions censals, d'acord amb les dades comunicades o declarades pel mateix obligat tributari, amb les dades en poder de l'Administració, i mitjançant l'examen físic i documental dels fets i circumstàncies a les oficines, despatxos, locals i establiments de l'obligat tributari.

Òrgan responsable de la tramitació
Agència Estatal d'Administració Tributària (EA0028512)

Informació general del procediment/servei

Forma d'iniciació
  • Interesado
  • Oficio
Destinatari interessat
  • Ciutadà
  • Empresa
Destinatari ofici
  • Ciutadà
  • Empresa
Documentació
  • Per accedir al Registre de devolució mensual s'ha de presentar el model 036 o el 039 si es tracta d'un grup d'entitats
Termini de resolució

3 Mes/mesos

Efecte silenci interessat
Negatiu
Efecte silenci ofici
Caducitat
Òrgans de resolució
  • Agència Estatal d'Administració Tributària
Fi via
No
Recursos
  • Reposició: Termini: Un mes. Amb caràcter potestatiu, davant l'oficina de la qual prové l'acte administratiu contra el qual es vulgui recórrer, fent constar que contra aquest no s'ha interposat cap reclamació economicoadministrativa.
  • Reclamació economicoadministrativa: Termini: Un mes des del dia següent al de la notificació de l'acte impugnat o a aquell en què es pugui entendre resolt el procediment o el recurs de reposició previ. S'adreçarà a l'òrgan administratiu que hagi dictat l'acte reclamable.
Normativa Bàsica
Normativa que regula la tramitació electrònica
Lloc presentació
  • Telemàtica.
  • Oficines de Correus.
  • Oficines de l'AEAT
  • Altres llocs previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015
Fases del procediment
  • Inici: Mitjançant un requeriment de l'Administració perquè l'obligat tributari aclareixi o justifiqui la discrepància observada o les dades relatives a la seva declaració censal, o mitjançant la notificació de la proposta de resolució, quan l'Administració tributària disposi de dades suficients per formular-la.
  • Tramitació: L'Administració haurà de notificar a l'obligat tributari la proposta de resolució, concedint un termini de deu dies per efectuar al·legacions. En aquesta fase, l'Administració podrà dur a terme actuacions de comprovació censal.
  • Finalització: Per alguna de les següents formes: a) Resolució, en què es rectifiquin les dades censals de l'obligat tributari. b) Esmena, aclariment o justificació de la discrepància o de la dada objecte del requeriment per l'obligat tributari, sense que calgui dictar-ne una resolució expressa. De l'esmentada circumstància se'n deixarà constància expressa en diligencia. c) Caducitat. d) Inici d'un procediment de comprovació limitada o d'inspecció que inclogui l'objecte del procediment de rectificació
URL tramitació electrònica
Página de tramitación electrónicaS’obre en una finestra nova
Formularis
Sistema/es d'identificació
  • DNI electrònic
  • Certificat electrònic
  • Clave PIN
Integrado en Clave
Practica notificaciones
  • Postal
  • Accedint a la Seu electrònica
  • Electrònica per Adreça Electrònica Habilitada única o DEHú
Sujeto a tasas
No
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica

Bàners destacats

Enlaces a información destacada del Ministerio de Hacienda

Accés a la Seu Electrònica Central. Obre nova finestra Acceso al Banco de Datos Económico Financieros. Abre nueva ventana Accés als  compromisos de Govern Obert Accés al Portal  de la Transparència. Obre nova finestra Accés a la Participació Publica en Projectes Normatius