Arxiu

​​

Historia de l'Arxiu

La seva creació es va dur a terme mitjançant Real Ordre de 25 de juny de 1850, manant portar a efecte la formació d'un arxiu general del Ministeri d'Hisenda (Col·lecció Legislativa d'Espanya, p. 352) per reunir tota la documentació generada pels serveis centrals del Departament en el marc de la reorganització de la Hisenda Pública. Des de llavors se situa a l'edifici de la Real Casa Duana i Oficines de Rendes Generals al madrileny carrer d'Alcalá, seu tradicional del Ministeri d'Hisenda.

La Guerra Civil (1936-1939) va suposar la destrucció de gran part del fons documental del segle XIX i primer terç del XX. A partir de 1944 comença un període de recuperació i organització de l'Arxiu. En la dècada de 1960 s'inicia una política de transferències del denominat fons històric a l'Arxiu Històric Nacional i, posteriorment, a l'Arxiu General de l'Administració.

En l'actualitat, l'Arxiu Central gestiona més de 39 quilòmetres lineals de documentació, la qual cosa suposa aproximadament unes 278.000 caixes normalitzades i més de 14.000 llibres d'arxiu, en conjunt representa una font d'informació imprescindible per a l'estudi de la Hisenda Pública des de la 2ª meitat del S. XX fins als nostres dies.

.

Serveis

A través del portal del Ministeri i de la Seu Electrònica pot accedir a:

L'Arxiu Central presta els següents serveis a les unitats i arxius d'oficina del Ministeri:

  • Assessorament tècnic per a una adequada conservació i tractament arxivístic dels documents.
  • Gestió de transferències de documents.
  • Préstec administratiu d'expedients a les oficines productores.
  • Tramitació d'eliminacions autoritzades de documents.
  • Processos de valoració documental per elevar peticions de dictamen d'eliminació o conservació a la Comissió Superior Qualificadora de Documents Administratius.
  • Assessorament en matèria d'Administració Electrònica relacionada amb document, expedient i arxiu-i.

Els serveis al ciutadà són:

  • Informació sobre fons documentals.
  • Cerca i consulta de documents.
  • Reproducció de documents.
  • Expedició de certificacions i còpies autèntiques de documents.

Dades de contacte de l'Arxiu

Adreça: c/ Alcalá, 9 - Planta Baja. 28071-Madrid

Telèfon: 91 595 5796

Correu electrònic: archivo.general@hacienda.gob.es

Horari d'atenció al públic: de 9:00 a 14:30 hores de dilluns a divendres

Com arribar:

Metre: Sol (línies 1, 2 y 3)

Ferrocarril: línies de rodalies, estació de Sol

Autobusos: línies 3, 5, 15, 51, 150

Cercador

Formulari del cercador genèric del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública

Banners Destacados

Enllaços a informació destacada del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública

Seu Electrónica (Abre nueva ventana)Banc de dades economico financeres (Abre nueva ventana)Central d´informacioPortal de la trasparènciaParticipació pública en projectes normatius

Ministeri d'Hisenda i Funció Pública