OBERTURA PRESENCIAL
Per sol·licitar l'accés a la sala de consulta és necessària la cita prèvia. Sol·liciti-la en aquest correu: archivo.general@hacienda.gob.es![]()
Historia de l'Arxiu
La seva creació es va dur a terme mitjançant Real Ordre de 25 de juny de 1850, manant portar a efecte la formació d'un arxiu general del Ministeri d'Hisenda (Col·lecció Legislativa d'Espanya, p. 352) per reunir tota la documentació generada pels serveis centrals del Departament en el marc de la reorganització de la Hisenda Pública. Des de llavors se situa a l'edifici de la Real Casa Duana i Oficines de Rendes Generals al madrileny carrer d'Alcalá, seu tradicional del Ministeri d'Hisenda.
La Guerra Civil (1936-1939) va suposar la destrucció de gran part del fons documental del segle XIX i primer terç del XX. A partir de 1944 comença un període de recuperació i organització de l'Arxiu. En la dècada de 1960 s'inicia una política de transferències del denominat fons històric a l'Arxiu Històric Nacional i, posteriorment, a l'Arxiu General de l'Administració.
En l'actualitat, l'Arxiu Central gestiona més de 39 quilòmetres lineals de documentació, la qual cosa suposa aproximadament unes 278.000 caixes normalitzades i més de 14.000 llibres d'arxiu, en conjunt representa una font d'informació imprescindible per a l'estudi de la Hisenda Pública des de la 2ª meitat del S. XX fins als nostres dies.
Serveis
A través del portal del Ministeri i de la Seu Electrònica pot accedir a:
Carta de Serveis Electrònics (PDF aprox. 2,52 MB)
L'Arxiu Central presta els següents serveis a les unitats i arxius d'oficina del Ministeri:
Els serveis al ciutadà són:
Dades de contacte de l'Arxiu
Adreça: c/ Alcalá, 9 - Planta Baja. 28071-Madrid
Telèfon: 91 595 5796
Correu electrònic:archivo.general@hacienda.gob.es
Horari d'atenció al públic: de 9:00 a 14:30 hores de dilluns a divendres
Com arribar:
Metre: Sol (línies 1, 2 y 3)
Ferrocarril: línies de rodalies, estació de Sol
Autobusos: línies 3, 5, 15, 51, 150