Ministry of Finance and Civil ServicePORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA Y FUNCIÓN PÚBLICA

Buscador de Contenidos

Administrative Procedures

General Information

Name

Presentación de quejas, sugerencias y solicitudes en el Instituto Nacional de Administración Pública

Type of procedure/service
Suggestions, Grievances, Complaints and information to citizens
Subject
Complaints and suggestions
SIA code
200223
Description

Permite a los ciudadanos la presentación de quejas, sugerencias y solicitudes en el Instituto Nacional de Administración Pública (INAP)

Body responsible for the procedure
National Institute of Public Administration (INAP) (EA0040116)

General information on the procedure/service

Instigating party
  • Interesado
Recipient interested party
  • Citizen
Documents
  • Toda la que considere oportuna para la defensa de su argumentación, conforme a los artículos 66, 76 y concordantes de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas
Deadline for resolution

20 Working day(s)

Administrative silence interested party
Negative
Competent bodies
  • El Director del Instituto Nacional de Administración Pública (INAP). El Gerente del INAP en caso de ausencia, vacante o enfermedad del Director del Instituto
End of procedure
No
Appeals
  • Si, transcurridos 20 días hábiles para informar al interesado de las actuaciones realizadas como consecuencia de su queja, sugerencia, reclamación o solicitud, no hubiera obtenido respuesta de la Administración, podrá dirigirse a la Inspección General de Servicios del departamento correspondiente
Basic Regulations
Place of submission
  • Electrónica
Stages of procedure
  • Consultarlo
URl for online processing
Página de tramitación electrónicaOpen in new window
Forms
Requisitos identificación personas físicas
High: Electronic DNI, other recognised certificated in HW format, with the certification of a qualified certification body.
Identification system(s)
  • Electronic DNI
  • Digital certificate
Integrado en Clave
Yes
Practica notificaciones
  • Postal
  • Electronic notification by means of Electronic Submission
Sujeto a tasas
No
Más información del procedimiento
Level of interactivity
Level 4: Online procedure

Highlighted banners

Links to important information of the Ministry of Finance and Civil Service

Online Office (Open in new window)Economico financial database (Open in new window)Open GovernmentTransparency Portal Logo (Open in new window)Public Participation in Regulation Proposais

Ministry of Finance and Civil Service