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Administrative Procedures

General Information

Name

Quejas y Sugerencias generales ante el Ministerio de Hacienda y la Secretaría de Estado de Economía y Apoyo a la Empresa del Ministerio de Economía, Comercio y Empresa

Type of procedure/service
Suggestions, Grievances, Complaints and information to citizens
Subject
Complaints and suggestions
SIA code
991960
Description

Presentación de quejas por el mal funcionamiento de los servicios públicos del Ministerio de Hacienda (excluida la Agencia Tributaria) y de la Secretaría de Estado de Economía y Apoyo a la Empresa del Ministerio de Economía, Comercio y Empresa. También presentación de sugerencias para la mejora de dichos servicios públicos.

Body responsible for the procedure
General Inspection (E04935603)

General information on the procedure/service

Instigating party
  • Interesado
Recipient interested party
  • Citizen
Documents
  • What is deemed necessary in support of your complaint or suggestion.
Deadline for resolution

20 Working day(s)

Administrative silence interested party
None
Competent bodies
  • The Agency affected by the complaint or suggestion
End of procedure
Si
Appeals
  • It does not have any
Basic Regulations
  • Real Decreto 951/2005, de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado.
  • Instrucción de 25 DE JULIO DE 2007, de la Subsecretaría, referente a las actuaciones de mejora de la calidad de los servicios públicos en el ámbito del Ministerio de Economía y Hacienda
  • Orden EHA/3636/2005, de 11 de noviembre, por la que se crea el registro telemático del Ministerio de Economía y Hacienda
Regulations approving inclusion of procedure or service in the register
Place of submission
  • In the digital application on the Internet http://serviciostelematicos.meh.es/ingenet2
  • At any office having a Record Book for Complaints and Suggestions
  • At any Public Registry
Stages of procedure
  • Transfer to the competent body, opening of an informative case and resolution by means of this body prior contact, where applicable, with the interested party
URl for online processing
Página de tramitación electrónicaOpen in new window
Forms
Identification system(s)
  • Electronic DNI
  • Digital certificate
Integrado en Clave
Yes
Sujeto a tasas
No
Level of interactivity
Level 4: Online procedure

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