Ministerio de Facenda PORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA

Buscador de Contenidos

¿Por que unha Directiva de Servizos?

O sector servizos é o máis importante tanto da economía europea como da española en termos económicos e de emprego ademais de ser o que experimentou un maior desenvolvemento nos últimos anos. A esta expansión contribuíu sen dúbida o Tratado da Comunidade Europea, que consagra, xa en 1957, tanto a liberdade de establecemento como a liberdade de circulación de servizos dentro da Unión.Non obstante, tras catro décadas de Tratado, os avances nestas liberdades, que seguían un enfoque sectorial, reveláronse insuficientes. A fragmentación existente no mercado interior de servizos continuaba repercutindo de xeito negativo no crecemento da economía europea e, particularmente, na creación de emprego e na competitividade da pequena e mediana empresa (PEME), ao tempo que impedía que os consumidores accedesen a unha maior variedade de servizos a menores prezos.Ante este escenario, a aprobación da Estratexia de Lisboa Abre en nova ventápolo Consello Europeo de marzo de 2000 supuxo un gran cambio no enfoque seguido ata entón. Así, a Estratexia de Lisboa ou Axenda de Lisboa propuxo e propón unha serie de medidas encamiñadas a converter a economía da Unión Europea na «economía máis competitiva e dinámica do mundo, antes de 2010, capaz de favorecer un crecemento económico duradeiro acompañado dunha mellora cuantitativa e cualitativa do emprego e dunha maior cohesión social». Para conseguir este obxectivo, resultaba necesario dinamizar o sector que máis peso supón na Unión Europea. Por isto, o Consello instoulle á Comisión Europea a elaborar un informe sobre a situación do mercado interior de servizos que identificara as principais barreiras e os obstáculos para a consecución do devandito mercado, así como as súas posibles solucións.Tras unha extensa consulta, promovida pola «Comunicación da Comisión sobre unha estratexia para o mercado interior dos servizos» realizada en decembro de 2000, a Comisión publicou en xullo de 2002 un informe sobre "O estado do mercado interior de servizos"Abre en nova ventá onde se chegaba á conclusión de que dez anos despois do que debería ser a realización do mercado interior existían aínda numerosas barreiras polo que non se podía falar dun mercado único de servizos. Por outra banda, o enfoque sectorial seguido ata entón resultaba insuficiente para abranguer todas as actividades do sector servizos.Neste contexto, a configuración dun verdadeiro mercado interior de servizos debíase facer adoptando un enfoque global e non a través de directivas sectoriais nin en función da xurisprudencia ditada polo Tribunal de Xustiza Europeo a consecuencia dos procedementos de infracción abertos en torno ao incumprimento dos artigos 43 e 49 do TCE, referidos á liberdade de establecemento e á libre prestación de servizos dentro da Comunidade, respectivamente.O seguimento dunha estratexia global aconsellaba a adopción dun enfoque horizontal que, a través dunha única directiva, abordase de maneira consistente e efectiva as barreiras e os obstáculos que restrinxían inxustificadamente o acceso e o exercicio das actividades de servizos na Unión Europea. Era pois necesario adoptar unha directiva relativa ao mercado interior dos servizos no seu conxunto.Porén, a Comisión elaborou unha proposta de directiva, publicada o 13 de xaneiro de 2004, que foi revisada polo Parlamento e o Consello Europeos en varias lecturas, ao tempo que se consensuaba cos axentes involucrados, ata que ao final, o Consello aprobou definitivamente a directiva o 12 de decembro de 2006. Ao día seguinte da súa publicación no Diario Oficial da Unión Europea o 27 de decembro de 2006, entrou en vigor a Directiva 2006/123/CE do Parlamento Europeo e do Consello do 12 de decembro de 2006 relativa aos servizos no mercado interior (Directiva de Servizos)Abre en nova ventá. Os Estados membro dispoñen dun prazo para a súa transposición de tres anos que remata o 28 de decembro de 2009.

Banners destacados

Enlaces a información importante do Ministerio de Facenda e Función Pública

Sede Electrónica (Abre en nova ventá)Banco de datos económico financeiros (Abre en nova ventá)Goberno AbertoLogotipo do Portal da Transparencia (Abre en nova ventá)Participación pública en proxectos normativos

Ministerio de Facenda e Función Pública