Arquivo

Historia do Arquivo

A súa creación levouse a cabo mediante Real orde do 25 de xuño de 1850, mandando levar a efecto a formación dun arquivo xeral do Ministerio de Facenda (Colección Lexislativa de España, p. 352) para reunir toda a documentación xerada polos servizos centrais do Departamento no marco da reorganización da Facenda Pública. Desde entón sitúase no edificio da Real Casa Aduana e Oficinas de Rendas Xerais na madrileña rúa de Alcalá, sede tradicional do Ministerio de Facenda.

A Guerra Civil (1936-1939) supuxo a destrución de gran parte do fondo documental do século XIX e primeiro terzo do XX. A partir de 1944 comeza un período de recuperación e organización do Arquivo. Na década de 1960 iníciase unha política de transferencias do denominado fondo histórico ao Arquivo Histórico Nacional e, posteriormente, ao Arquivo Xeral da Administración.

Na actualidade, o Arquivo Central xestiona máis de 39 quilómetros lineais de documentación, o que supón aproximadamente unhas 278.000 caixas normalizadas e máis de 14.000 libros de arquivo, en conxunto representa unha fonte de información imprescindible para o estudo da Facenda Pública desde a 2ª metade do S. XX ata os nosos días.

Servizos

A través do portal do Ministerio e da Sede Electrónica pode acceder a:

O Arquivo Central presta os seguintes servizos ás unidades e arquivos de oficina do Ministerio:

  • Asesoramento técnico para unha adecuada conservación e tratamento archivístico dos documentos.
  • Xestión de transferencias de documentos.
  • Préstamo administrativo de expedientes ás oficinas produtoras.
  • Tramitación de eliminacións autorizadas de documentos.
  • Procesos de valoración documental para elevar peticións de ditame de eliminación ou conservación á Comisión Superior Calificadora de Documentos Administrativos.
  • Asesoramento en materia de administración electrónica relacionada con documento, expediente e arquivo-e.

Os servizos ao cidadán son:

  • Información sobre fondos documentais.
  • Procura e consulta de documentos.
  • Reprodución de documentos.
  • Expedición de certificacións e copias auténticas de documentos.

Datos de contacto do Arquivo

Dirección: c/ Alcalá, 9 - Planta Baja. 28071-Madrid

Teléfono: 91 595 5796

Correo electrónico: archivo.general@hacienda.gob.es

Horario de atención ao público: de 9:00 a 14:30 horas de luns a venres

Como chegar:

Metro: Sol (liñas 1, 2 y 3)

Ferrocarril: liñas de proximidade, estación de Sol

Autobuses: liñas 3, 5, 15, 51, 150

Buscador

Formulario de busca xenérico do Ministerio de Facenda e Función Pública

Banners Destacados

Enlaces a información importante do Ministerio de Facenda e Función Pública

Sede Electrónica (Abre nueva ventana)Banco de datos económico financeiros (Abre nueva ventana)Central de informacionPortal da transparenciaParticipación pública en proxectos normativos