Ministerio de Facenda e Función PúblicaPORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA Y FUNCIÓN PÚBLICA

Buscador de Contenidos

Arquivo

APERTURA PRESENCIAL

Para solicitar o acceso á sala de consulta é necesaria a cita previa. Solicítea neste correo: archivo.general@hacienda.gob.esAbre en nova ventá

Historia do Arquivo

A súa creación levouse a cabo mediante Real orde do 25 de xuño de 1850, mandando levar a efecto a formación dun arquivo xeral do Ministerio de Facenda (Colección Lexislativa de España, p. 352) para reunir toda a documentación xerada polos servizos centrais do Departamento no marco da reorganización da Facenda Pública. Desde entón sitúase no edificio da Real Casa Aduana e Oficinas de Rendas Xerais na madrileña rúa de Alcalá, sede tradicional do Ministerio de Facenda.

A Guerra Civil (1936-1939) supuxo a destrución de gran parte do fondo documental do século XIX e primeiro terzo do XX. A partir de 1944 comeza un período de recuperación e organización do Arquivo. Na década de 1960 iníciase unha política de transferencias do denominado fondo histórico ao Arquivo Histórico Nacional e, posteriormente, ao Arquivo Xeral da Administración.

Na actualidade, o Arquivo Central xestiona máis de 39 quilómetros lineais de documentación, o que supón aproximadamente unhas 278.000 caixas normalizadas e máis de 14.000 libros de arquivo, en conxunto representa unha fonte de información imprescindible para o estudo da Facenda Pública desde a 2ª metade do S. XX ata os nosos días.

Servizos

A través do portal do Ministerio e da Sede Electrónica pode acceder a:

O Arquivo Central presta os seguintes servizos ás unidades e arquivos de oficina do Ministerio:

  • Asesoramento técnico para unha adecuada conservación e tratamento archivístico dos documentos.
  • Xestión de transferencias de documentos.
  • Préstamo administrativo de expedientes ás oficinas produtoras.
  • Tramitación de eliminacións autorizadas de documentos.
  • Procesos de valoración documental para elevar peticións de ditame de eliminación ou conservación á Comisión Superior Calificadora de Documentos Administrativos.
  • Asesoramento en materia de administración electrónica relacionada con documento, expediente e arquivo-e.

Os servizos ao cidadán son:

  • Información sobre fondos documentais.
  • Procura e consulta de documentos.
  • Reprodución de documentos.
  • Expedición de certificacións e copias auténticas de documentos.

Datos de contacto do Arquivo

Dirección: c/ Alcalá, 9 - Planta Baja. 28071-Madrid

Teléfono: 91 595 5796

Correo electrónico: archivo.general@hacienda.gob.esAbre en nova ventá

Horario de atención ao público: de 9:00 a 14:30 horas de luns a venres

Como chegar:

Metro: Sol (liñas 1, 2 y 3)

Ferrocarril: liñas de proximidade, estación de Sol

Autobuses: liñas 3, 5, 15, 51, 150

Banners destacados

Enlaces a información importante do Ministerio de Facenda e Función Pública

Sede Electrónica (Abre en nova ventá)Banco de datos económico financeiros (Abre en nova ventá)Goberno AbertoLogotipo do Portal da Transparencia (Abre en nova ventá)Participación pública en proxectos normativos

Ministerio de Facenda e Función Pública