APERTURA PRESENCIAL Para solicitar o acceso á sala de consulta é necesaria a cita previa. Solicítea neste correo: archivo.general@hacienda.gob.es![]()
A súa creación levouse a cabo mediante Real orde do 25 de xuño de 1850, mandando levar a efecto a formación dun arquivo xeral do Ministerio de Facenda (Colección Lexislativa de España, p. 352) para reunir toda a documentación xerada polos servizos centrais do Departamento no marco da reorganización da Facenda Pública. Desde entón sitúase no edificio da Real Casa Aduana e Oficinas de Rendas Xerais na madrileña rúa de Alcalá, sede tradicional do Ministerio de Facenda.
A Guerra Civil (1936-1939) supuxo a destrución de gran parte do fondo documental do século XIX e primeiro terzo do XX. A partir de 1944 comeza un período de recuperación e organización do Arquivo. Na década de 1960 iníciase unha política de transferencias do denominado fondo histórico ao Arquivo Histórico Nacional e, posteriormente, ao Arquivo Xeral da Administración.
Na actualidade, o Arquivo Central xestiona máis de 39 quilómetros lineais de documentación, o que supón aproximadamente unhas 278.000 caixas normalizadas e máis de 14.000 libros de arquivo, en conxunto representa unha fonte de información imprescindible para o estudo da Facenda Pública desde a 2ª metade do S. XX ata os nosos días.
Servizos
A través do portal do Ministerio e da Sede Electrónica pode acceder a:O Arquivo Central presta os seguintes servizos ás unidades e arquivos de oficina do Ministerio:
Os servizos ao cidadán son:
Datos de contacto do Arquivo
Dirección: c/ Alcalá, 9 - Planta Baja. 28071-Madrid
Teléfono: 91 595 5796
Correo electrónico: archivo.general@hacienda.gob.es
Horario de atención ao público: de 9:00 a 14:30 horas de luns a venres
Como chegar:
Metro: Sol (liñas 1, 2 y 3)
Ferrocarril: liñas de proximidade, estación de Sol
Autobuses: liñas 3, 5, 15, 51, 150