AURREZ AURREKO IREKITZEA
Kontsulta-gelara sartzea eskatzeko, aldez aurretik hitzordua eskatu behar da. Eskatu mezu honetan archivo.general@hacienda.gob.es![]()
Artxibatzearen Historia
Artxibategia 1850eko ekainaren 25eko Errege Agindu bidez sortu zen, Ogasun Ministerioaren artxibategi orokor bat osatzeko helburuarekin (Espainiako Legegintza Bilduma, 352. Orr.), bertan jasota uzteko Departamentuko zerbitzu zentralek, Ogasun Publikoaren berrantolaketaren esparruan, sortutako dokumentazio guztia. Harez geroztik, “Real Casa Aduana y Oficinas de Rentas Generales” eraikinean egon da, Madrileko Alcalá kalean, Ogasun Ministerioaren egoitza tradizionala.
Gerra Zibilean zehar (1936-1939) XIX. mendeko eta XX. mendeko lehen hereneko dokumentu funtsaren zati handi bat suntsitu zen. 1944. urtetik aurrera hasi zen Artxibategiaren berreskurapen eta antolaketa garaia. 1960ko hamarkadan hasi zen funts historiko gisa ezagutzen zenetik Artxibategi Historiko Nazionalerako eta, aurrerago, Administrazioko Artxibategi Orokorrerako transferentzia.
Gaur egun, Artxibategi Zentralak dokumentuz osatutako 39 kilometro lineal baino gehiago kudeatzen ditu, hau da, 278.000 kaxa normalizatu inguru eta 14.000 artxibategi liburutik gora. Multzo oso hau ezinbesteko informazio iturria da Ogasun Publikoaren bilakaera aztertzeko, XX. mendeko bigarren erditik hasita eta gaur egunera arte.
Zerbitzuak
Ministerioko atariaren eta Egoitza Elektronikoaren bitartez honako zerbitzuak daude eskuragarri:
- Artxibategi informazioaren zerbitzua.
- Departamentuko dokumentu elektronikoen kudeaketa politika
- Fitxategi Orokorrean gordetako dokumentu eta espedienteen ziurtagiriak eta kopia ziurtatuak eskatzeko prozedura
Zerbitzuak emateko gutuna
(PDF aprox. 2,34 MB)
Zerbitzuak elektronikoen gutuna
(PDF aprox. 2,52 MB)
- Real Casa de Aduana-ren kronika grafikoa
![]()
Artxibategi Zentralak honako zerbitzuak eskaintzen dizkie Ministerioko unitate eta bulego artxibategiei:
- Aholkularitza teknikoa dokumentuen kontserbazio eta tratamendu zuzena bermatzeko.
- Dokumentu transferentzien kudeaketa.
- Dokumentuen ezabatze baimenduen izapidetzea.
- Ezabatze edo kontserbazio irizpen eskaerak Dokumentu Administratiboen Batzorde Kalifikatzaile Gorenari helarazteko dokumentuen balorazio prozesuak.
Herritarrei eskainitako zerbitzuak hauek dira :
- Dokumentu funtsen inguruko informazioa.
- Dokumentuen bilaketa eta kontsulta.
- Dokumentuen erreprodukzioa.
- Dokumentuen ziurtagiri eta kopia ziurtatuen jaulkipena.
Artxibategiaren harremanetarako datuak
Helbidea: c/ Alcalá, 9 - Planta Baja. 28071-Madrid
Telefono-zenbakia: 91 595 5796
Helbide elektronikoa:archivo.general@hacienda.gob.es
![]()
Arreta orduak: 9:00etatik 14:30etara astelehenetik ostiralera
Nola iritsi:
Metroa: Sol (1, 2 eta 3 lineak)
Trenak: aldiriko trenak, Sol geltokia
Autobusak: 3, 5, 15, 51, 150 lineak