No artigo 206 do texto refundido da Lei de Contratos do Sector Público aprobado polo Real Decreto Lexislativo 3/2011, do 14 de novembro, e de acordo ao disposto na Disposición adicional trixésimo cuarta do Real Decreto-Lei 8/2013, do 28 de xuño, establécese a competencia da Dirección Xeral de Racionalización e Centralización da Contratación e da Xunta de Contratación Centralizada para operar como central de contratación única no ámbito da Administración Xeral do Estado, os seus Organismos autónomos, Entidades xestoras e Servizos comúns da Seguridade Social, así como outras Entidades públicas estatais.
O sistema de contratación centralizada é un modelo de contratación de bens, obras e servizos cuxas características especiais o fan susceptible de ser utilizado con carácter xeral por todos os departamentos que integran a Administración Xeral do Estado polo que son declarados de contratación centralizada de conformidade co artigo 206.1 do TRLCSP. Pode accederse a toda a información relativa ao Sistema Estatal de Contratación Centralizada e a Central de Contratación do Estado, a través do seu portal específico
http://contratacioncentralizada.gob. es :
A xestión das propostas de adxudicación no ámbito deste sistema é completamente electrónica e realízase a través da aplicación CONECTA-CENTRALIZACIÓN da Dirección Xeral de Racionalización e Centralización da Contratación,
http://catalogocentralizado.minhap.es, dende a que se ofrecen os seguintes servizos:
- Para os Organismos Públicos usuarios do sistema:
- Consulta do Catálogo de bens e servizos de contratación centralizada.
- Comparación de produtos do catálogo e confección de "cestas da compra" de produtos.
- Xestión das invitacións a empresas para segundas licitacións de contratos baseados en acordos marco.
- Creación de propostas de adxudicación de bens ou servizos, soporte ao fluxo de aprobacións no organismo interesado e envío das propostas á DGRCC para a súa revisión e aprobación en forma de contrato baseado no acordo marco correspondente.
- Seguimento do estado das distintas propostas de adxudicación de bens e servizos.
- Información sobre contratacións realizadas..
- Para as empresas adxudicatarias:
- Consulta do Catálogo de bens e servizos de contratación centralizada.
- Confección de "cestas da compra" de produtos (do seu catálogo).
- Recepción de notificacións relativas a novos contratos baseados adxudicados.
- Envío de invitacións a segundas licitacións para contratos baseados en acordos marco.
- Xestión da actualización de bens ou servizos do seu catálogo..
Este sistema está dirixido a todos aqueles Organismos que pertencían a unha destas administracións:
- Administración Xeral do Estado e os seus Organismos Autónomos.
- Entidades Xestoras e servizos comúns da Seguridade Social.
- Entes Públicos Estatais.
Poderán beneficiarse tamén, en virtude do disposto no artigo 205 do texto refundido da Lei de Contratos do Sector Público aprobado polo Real Decreto Lexislativo 3/2011, do 14 de novembro, as Comunidades Autónomas e as Entidades locais, así como os seus Organismos autónomos e Entes públicos dependentes delas, que poderán adherirse ao sistema de contratación centralizada estatal regulado no artigo 206 deste mesmo real decreto lexislativo, para a totalidade de subministracións, servizos e obras incluídos no mesmo ou só para determinadas categorías deles. A adhesión requirirá a conclusión do correspondente acordo coa Dirección Xeral de Racionalización e Centralización da Contratación.