Suggeriments, Queixes, Denúncies i informació als ciutadans
Matèria
Recursos i reclamacions
Codi SIA
991560
Descripció
Permetre que els ciutadans facin peticions a les administracions públiques.
Òrgan responsable de la tramitació
Secretaria General Tècnica (E04935203)
Informació general del procediment/servei
Forma d'iniciació
Interesado
Destinatari interessat
Ciutadà
Empresa
Documentació
Tota la que la persona que faci la petició cregui oportuna per fundar-la.
Termini de resolució
3 Mes/mesos
Efecte silenci interessat
Negatiu
Òrgans de resolució
Lòrgan al qual sadreci la petició.
Fi via
Si
Recursos
Recurs contenciós administratiu, Procediment per a la protecció dels drets fonamentals de la persona. Davant de l'òrgan jurisdiccional competent. Termini 10 dies.
Normativa Bàsica
Artículo 29 de la Constitución Española.
Ley Orgánica 4/2001 de 12 de noviembre, reguladora del derecho de petición (BOE nº 272 de 13 de noviembre)
Normativa que regula la tramitació electrònica
Ley 11/2007, de 22 de junio, de acceso electrónico de los ciudadanos a los Servicios Públicos. Fecha BOE: 23/6/2007. BOE nº 150.
Qualsevol dels registres a què es refereix l'article 16 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Fases del procediment
Dacord amb els articles 6 a 11 de la Llei Orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.