Ministeri d'Hisenda PORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA

Buscador de Contenidos

Procedimients Administratius

Dades generals

Denominació

Informe Preceptiu Oficina Nacional d'Avaluació (article 333.3 Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic)

Tipus de procediment/servei
Contractació pública
Matèria
Contractació
Codi SIA
2716766
Descripció

Aquest tràmit permet sol·licitar davant aquesta Entitat l'emissió d'un informe que analitzi la sostenibilitat financera dels contractes de concessions d'obres i contractes de concessions de serveis, així com els acords de restabliment de l'equilibri econòmic que hagin d'adoptar-se en aquests tipus de contractes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 333 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 i l'article 1 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació.

Òrgan responsable de la tramitació
Oficina Nacional d'Evaluacion (EA0039287)

Informació general del procediment/servei

Forma d'iniciació
  • Interesado
Destinatari interessat
  • Administració
Documentació
  • Memòria explicativa de l'objecte del projecte de contractació
  • Estudi de viabilitat o, si escau, estudi de viabilitat economicofinancera incorporat a l'expedient de conformitat amb els articles 247 i 285 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre. En aquest estudi, s'hi inclourà l'anàlisi de la demanda i altres elements de sostenibilitat del projecte.
  • Fulls de càlcul en format reutilitzable emprats en la informació economicofinancera incorporada a l'estudi de viabilitat o a l’anàlisi economicofinancera de l'expedient
  • Proposta de plecs de clàusules administratives i prescripcions tècniques
  • Informe del servei jurídic dels plecs de clàusules administratives particulars
  • Informes del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i del Comitè Tècnic de Comptes Nacionals, en els supòsits que estableix l'article 324.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, quan sigui preceptiu.
  • Informe del Comitè Superior de Preus de Contractes de l'Estat o òrgan autonòmic equivalent, d'acord amb el que preveu l'article 9 del Reial Decret 55/2017, de 3 de febrer, quan sigui necessari per subscriure el contracte.
  • Contracte objecte de modificació, plec de clàusules administratives i prescripcions tècniques i informe del servei jurídic.
  • Pla economicofinancer de la concessió.
  • Proposta de modificació del contracte, acompanyada d'una memòria explicativa de les causes que la motiven de conformitat amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, i l'informe del servei jurídic corresponent.
  • Proposta de restabliment econòmic, en la qual s'analitzin les repercussions en el contracte en vigor pel que fa a la distribució de riscos, el seu impacte fiscal i la seva viabilitat comercial i financera.
  • Ofici de sol·licitud signada pel sol·licitant de l'informe d'acord amb l'article 8 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i el funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació
  • En cas de sol·licituds d'informe subscrites per persones diferents de les esmentades en l'article 8 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i el funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació, s’ha de presentar acreditació d'aquesta representació.
  • En cas que no estigui inclosa en els documents anteriors, documentació referida als aspectes següents: 1. Anàlisi de sensibilitat i de riscos. 2. Viabilitat comercial i financera del projecte
  • Projecte o avantprojecte objecte del contracte de concessió.
Termini de resolució

30 Dia/Dies hàbil/s

Efecte silenci interessat
Segons la normativa aplicable
Òrgans de resolució
  • Ple de l'Oficina Nacional d'Avaluació
Fi via
No
Recursos
  • No procedeix
Normativa Bàsica
Lloc presentació
  • Electrònic a través del formulari habilitat a aquest efecte en https://tramitesone.hacienda.gob.es
Fases del procediment
  • Pendent d'admissió: Revisió
  • Requeriment
  • Enviat a informe
  • Proposta d'Informe
  • Ple
  • Informat
  • Notificat i Publicat
  • Seguiment
  • Finalitzat
URL tramitació electrònica
Página de tramitación electrónicaS’obre en una finestra nova
Formularis
Requisitos identificación personas físicas
Baix amb registre fort: Clau permanent sense OTP
Requisitos identificación personas jurídicas
Baix amb registre fort: Clau permanent sense OTP
Sistema/es d'identificació
  • DNI electrònic
  • Certificat electrònic
  • Clave PIN
Integrado en Clave
Practica notificaciones
  • Accedint a la Seu electrònica
Sujeto a tasas
No
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica

Bàners destacats

Enlaces a información destacada del Ministerio de Hacienda

Accés a la Seu Electrònica Central. Obre nova finestra Acceso al Banco de Datos Económico Financieros. Abre nueva ventana Accés als  compromisos de Govern Obert Accés al Portal  de la Transparència. Obre nova finestra Accés a la Participació Publica en Projectes Normatius