Ministeri d'Hisenda PORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA

Buscador de Contenidos

Procedimients Administratius

Dades generals

Denominació

Models 600/610/615/620/630. Transmissions patrimonials i actes jurídics documentats - Autoliquidació de l'impost (tramitació davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària: Ceuta i Melilla i altres supòsits).

Tipus de procediment/servei
Tributària
Matèria
Imposts
Codi SIA
997018
Descripció

El rendiment de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats produït en els seus respectius territoris quant a la pràctica totalitat dels fets imposables relatius a aquest impost està cedit a les comunitats autònomes. Al seu torn, en relació amb aquests, les comunitats autònomes es fan càrrec, per delegació de l'Estat, de l'aplicació d'aquest impost. Això no obstant, existeixen una sèrie de supòsits residuals, relatius a determinats fets imposables de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, respecte dels quals l'aplicació del tribut correspon a l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

Òrgan responsable de la tramitació
Agència Estatal d'Administració Tributària (EA0028512)

Informació general del procediment/servei

Forma d'iniciació
  • Interesado
Destinatari interessat
  • Ciutadà
  • Empresa
Documentació
  • Les comunitats autònomes es fan càrrec, per delegació de l'Estat, de l'aplicació de l'ITPAJD, en relació amb la pràctica totalitat dels seus fets imposables. Solament en relació amb determinats supòsits l'aplicació del tribut correspon a l'AEAT
Efecte silenci interessat
No té
Òrgans de resolució
  • Agència Estatal d'Administració Tributària
Fi via
No
Normativa Bàsica
Lloc presentació
  • Telemàtica.
  • Oficines de l'AEAT (solament quan el rendiment o la gestió no estigui cedit a la Comunitat Autònoma corresponent)
  • Entitats col·laboradores
Fases del procediment
  • Inici. Presentació dels models 600, 620 o 630. Els subjectes passius hauran de presentar aquests models en la Delegació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària corresponent quan, per aplicació de les regles establertes en els articles 25.2 i 47.3 de la Llei 21/2001, de 27 de desembre, per la qual es regulen les mesures fiscals i administratives del nou sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú i ciutats amb Estatut d'autonomia, el rendiment de l'impost no es consideri produït en el territori de cap Comunitat Autònoma i, en concret: a) Quan el fet imposable estigui constituït per la rehabilitació i transmissió de grandeses i títols nobiliaris, la declaració-liquidació s'haurà de presentar en la Delegació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària corresponent al lloc d'atorgament del document. b) Quan conforme a les regles establertes en els citats articles 25.2 i 47.3 de la Llei 21/2001, de 27 de desembre, el rendiment de l'impost es consideri produït a les ciutats de Ceuta i Melilla, i mentre no es produeixi la cessió de l'impost a aquestes, la declaració-liquidació s'haurà de presentar en les respectives delegacions de l'Agència Estatal d'Administració Tributària. Presentació dels models 610 o 615. Els subjectes passius hauran de presentar els models 610 o 615 en la Delegació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària corresponent quan, per aplicació de les regles establertes en els articles 25.2 i 47.3 de la Llei 21/2001, de 27 de desembre, per la qual es regulen les mesures fiscals i administratives del nou sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú i ciutats amb Estatut d'autonomia, el rendiment de l'impost resultant de la declaració-liquidació no es consideri produït en el territori de cap Comunitat Autònoma i, en concret: a) Quan el lliurament o emissió del document s'hagi realitzat a les ciutats de Ceuta o Melilla, i mentre no es produeixi la cessió de l'impost a aquestes, la declaració-liquidació s'haurà de presentar en les respectives delegacions de l'Agència Estatal d'Administració Tributària. b) Si el lliurament o emissió del document ha tingut lloc a l'estranger, quan el primer tenidor o titular tingui la residència habitual o domicili fiscal a les esmentades ciutats de Ceuta i Melilla.
  • Inicio. Presentación de los modelos 610 o 615. Los sujetos pasivos deberán presentar los modelos 610 ó 615 en la Delegación de la Agencia Estatal de Administración Tributaria correspondiente cuando, por aplicación de las reglas establecidas en los artículos 25.2 y 47.3 de la Ley 21/2001, de 27 de diciembre, por la que se regulan las medidas fiscales y administrativas del nuevo sistema de financiación de las Comunidades Autónomas de régimen común y Ciudades con Estatuto de Autonomía, el rendimiento del impuesto resultante de la declaración-liquidación no se considere producido en el territorio de ninguna Comunidad Autónoma y, en concreto: Cuando el libramiento o emisión del documento se haya realizado en las Ciudades de Ceuta o Melilla, y en tanto no se produzca la cesión del impuesto a las mismas, la declaración-liquidación deberá presentarse en las respectivas Delegaciones de la Agencia Estatal de Administración Tributaria. Si el libramiento o emisión del documento ha tenido lugar en el extranjero, cuando el primer tenedor o titular tenga su residencia habitual o domicilio fiscal en dichas Ciudades de Ceuta y Melilla.
URL tramitació electrònica
Página de tramitación electrónicaS’obre en una finestra nova
Formularis
Sistema/es d'identificació
  • DNI electrònic
  • Certificat electrònic
  • Clave PIN
Integrado en Clave
Sujeto a tasas
No
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica

Bàners destacats

Enlaces a información destacada del Ministerio de Hacienda

Accés a la Seu Electrònica Central. Obre nova finestra Acceso al Banco de Datos Económico Financieros. Abre nueva ventana Accés als  compromisos de Govern Obert Accés al Portal  de la Transparència. Obre nova finestra Accés a la Participació Publica en Projectes Normatius