Ministeri d'Hisenda PORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA

Buscador de Contenidos

Procedimients Administratius

Dades generals

Denominació

Procediment per a la formulació i tramitació de queixes i suggeriments davant el Consell per a la Defensa del Contribuent

Tipus de procediment/servei
Revisió d'actes administratius i recursos
Matèria
Queixes i suggeriments
Codi SIA
998097
Descripció

Presentació de queixes que es produeixin per l'aplicació del sistema tributari que efectuen els òrgans de l'Estat o de suggeriments per millorar la qualitat dels serveis, incrementar el rendiment o l'estalvi de la despesa pública, simplificar tràmits administratius o augmentar el grau de satisfacció de la societat en les seves relacions amb l'Administració tributària.

Òrgan responsable de la tramitació
Agència Estatal d'Administració Tributària (EA0028512)

Informació general del procediment/servei

Forma d'iniciació
  • Interesado
Destinatari interessat
  • Ciutadà
  • Empresa
Documentació
  • Escrit de remissió de la queixa o suggeriment adjuntant-hi la documentació que el presentador estimi oportuna. Les queixes requereixen identificació. Els suggeriments poden ser anònims.
Termini de resolució

15 Dia/Dies natural/s

Más información sobre plazos
El plazo de resolución es de 15 días a contar desde el día siguiente a la entrada de la queja en el registro del órgano responsable del servicio administrativo afectado.
Efecte silenci interessat
No té
Òrgans de resolució
  • Consell per a la Defensa del Contribuent
Fi via
No
Recursos
  • No és procedent
Normativa Bàsica
Lloc presentació
  • Telemàtica
  • Unitats receptores a les oficines amb competències tributàries obertes al públic dependents de la Secretaria d'Estat d'Hisenda i Pressupostos
  • Oficines de Correus
  • Altres llocs previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015
Fases del procediment
  • Inici. Presentació de la queixa o suggeriment davant la Unitat receptora.
  • Tramitació: Remissió a la Unitat competent per tramitar la queixa segons l'àmbit territorial, remissió al servei responsable al qual afecti la queixa que ha de contestar directament al contribuent. El contribuent pot formular disconformitat amb la resposta. La disconformitat és contestada per la Presidència del Consell per a la Defensa del Contribuent.
  • Finalització: Amb la resposta del servei responsable si no hi ha disconformitat i si hi ha amb la resposta de la Presidència del Consell per a la Defensa del Contribuent.
URL tramitació electrònica
Página de tramitación electrónicaS’obre en una finestra nova
Formularis
Sistema/es d'identificació
  • No requereix autenticació
Integrado en Clave
$Resources:labelNoProcede;
Practica notificaciones
  • Postal
Sujeto a tasas
No
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica

Bàners destacats

Enllaços a informació destacada del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública

Seu Electrónica (S’obre en una finestra nova)Banc de dades economico financeres (S’obre en una finestra nova)Govern ObertLogotip del Portal de la Transparència (S’obre en una finestra nova)Participació pública en projectes normatius

Ministeri d'Hisenda i Funció Pública