Ministeri d'Hisenda PORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA

Buscador de Contenidos

Procedimients Administratius

Dades generals

Denominació

Verificació de dades / Comprovació limitada - Retencions IRPF (Model 111).

Tipus de procediment/servei
Tributària
Matèria
Imposts
Codi SIA
997978
Descripció

El procediment de verificació de dades té per objecte l'aclariment o justificació de les discrepàncies observades en les declaracions o autoliquidacions presentades per l'obligat tributari o de les dades relatives a aquestes declaracions o autoliquidacions.

En el procediment de comprovació limitada es podran comprovar els fets, els actes, els elements, les activitats, les explotacions i altres circumstàncies determinants de l'obligació tributària.

En el desenvolupament d'aquestes funcions de comprovació es podran qualificar els fets, els actes, les activitats, les explotacions i els negocis fets per l'obligat tributari independentment de la prèvia qualificació que aquest últim els hagi donat i l'exercici o període en què els hagi fet.

Òrgan responsable de la tramitació
Agència Estatal d'Administració Tributària (EA0028512)

Informació general del procediment/servei

Forma d'iniciació
  • Oficio
Destinatari ofici
  • Ciutadà
  • Empresa
Documentació
  • S'inicia d'ofici per l'Administració.
Termini de resolució

6 Mes/mesos

Efecte silenci ofici
Caducitat
Òrgans de resolució
  • Agència Estatal d'Administració Tributària
Fi via
No
Recursos
  • Reposició: Termini: Un mes. Amb caràcter potestatiu, davant l'oficina de la qual prové l'acte administratiu contra el qual es vulgui recórrer, fent constar que contra aquest no s'hi ha interposat cap reclamació economicoadministrativa.
  • Reclamació economicoadministrativa: Termini: Un mes des de l'endemà de la notificació de l'acte impugnat o d'aquell en què es pugui entendre desestimat el procediment o el recurs de reposició previ. S'adreçarà a l'òrgan administratiu que hagi dictat l'acte reclamable. La interposició serà obligatòria a través de la Seu electrònica de l'AEAT quan els reclamants estiguin obligats a rebre per mitjans electrònics les comunicacions i notificacions.
Normativa Bàsica
Lloc presentació
  • Telemàtica, a la Seu electrònica de l'Agència Tributària.
  • A les oficines d'assistència en matèria de registre.
  • Oficines de Correus.
  • Altres llocs previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015.
Fases del procediment
  • Inicio en caso de verificación de datos: De oficio, mediante requerimiento de la Administración para que el obligado tributario aclare o justifique la discrepancia observada o los datos relativos a su declaración o autoliquidación o mediante la notificación de la propuesta de liquidación cuando la Administración cuente con datos suficientes para formularla.
  • Inicio en caso de comprobación limitada: Por acuerdo del órgano competente. El inicio de las actuaciones se notificará al obligado tributario mediante comunicación, en la que se le indicará la naturaleza y alcance de las actuaciones y se le informará sobre sus derechos y obligaciones en el curso de las mismas. Cuando los datos en poder de la Administración Tributaria sean suficientes para formular la propuesta de liquidación, el procedimiento podrá iniciarse mediante la notificación de esta propuesta.
  • Tramitación en caso de verificación de datos: Con carácter previo a la resolución o a la práctica de la liquidación provisional, la Administración notificará al obligado tributario la propuesta de resolución o de liquidación para que efectúe alegaciones en un plazo de diez días.
  • Tramitación en caso de comprobación limitada: El obligado tributario que hubiera sido requerido deberá personarse en el lugar, día y hora señalados para la práctica de las actuaciones, y deberá aportar la documentación y demás elementos solicitados. Con carácter previo a la resolución, la Administración notificará al obligado tributario la propuesta de resolución o de liquidación para que efectúe alegaciones en un plazo de diez días. Se podrá prescindir del trámite de alegaciones cuando la resolución contenga manifestación expresa de que no procede regularizar la situación tributaria como consecuencia de la comprobación realizada.
  • Terminación del procedimiento de verificación de datos: Resolución, en la que se indique no procede practicar liquidación provisional o en la que se corrijan los defectos advertidos. Liquidación provisional (deberá estar motivada con una referencia sucinta a los hechos y fundamentos de derecho que se hayan tenido en cuenta en la misma). Subsanación, aclaración o justificación de la discrepancia o del dato objeto del requerimiento por parte del obligado tributario (esta circunstancia se hará constar en diligencia, no siendo necesario dictar resolución expresa). Caducidad. Inicio de un procedimiento de comprobación limitada o de inspección que incluya el objeto de la verificación de datos (la verificación de datos no impedirá la posterior comprobación del objeto de la misma).
  • Terminación del procedimiento de comprobación limitada: Resolución expresa de la Administración. Caducidad. Inicio de un procedimiento inspector que incluya el objeto de la comprobación limitada.
URL tramitació electrònica
Página de tramitación electrónicaS’obre en una finestra nova
Formularis
Sistema/es d'identificació
  • DNI electrònic
  • Certificat electrònic
  • Clave PIN
Integrado en Clave
Practica notificaciones
  • Postal
  • Accedint a la Seu electrònica
  • Electrònica per Adreça Electrònica Habilitada única o DEHú
Sujeto a tasas
No
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica

Bàners destacats

Enlaces a información destacada del Ministerio de Hacienda

Accés a la Seu Electrònica Central. Obre nova finestra Acceso al Banco de Datos Económico Financieros. Abre nueva ventana Accés als  compromisos de Govern Obert Accés al Portal  de la Transparència. Obre nova finestra Accés a la Participació Publica en Projectes Normatius